Produkter og ydelser —
Ingen virksomheder står med de præcis samme udfordringer.
Enkelte ved, hvor de gerne vil hen, men ikke hvilken vej, de skal gå ad. Andre er halvvejs, men har vanskeligt ved at få flokken (medarbejderne) med. Endnu andre har først taget de første spæde skridt og har brug for en guide, der kan vise vejen.
Hvad har I brug for – måske kan vi hjælpe?
- ANALYSE OG ASSESSMENT: Hvor vil I gerne hen, og hvilken vej skal I gå ad?
- KONKRETE FORBEDRINGER (sammen med ledere og medarbejdere): Lad os få kortlagt vejen, følge fremdriften og skabe resultater!
- TRÆNING OG UDDANNELSE: Forandringer sker ikke kun i toppen, viden og begejstring skal forankres i hele organisationen.
Noget af det vi kan
- I samarbejde med jer udvikle en skræddersyet strategiproces – et konkret strategidokument, hvor de vigtigste mål (Must Win Battles) og handlingsplaner er defineret.
- Udarbejde en opfølgnings- og ansvarsmatrice som sikrer fremdrift.
- Mappe og forbedre understøttende strukturer og processer, som også vil sikre, at virksomheden har den fornødne kapacitet til reelt at gennemføre rejsen.
- Hjælpe med et ledelsessystem, der har fokus på Performance Management, så virksomheden på egen hånd kan sikre gennemførsel af den langsigtede transformation.
ANALYSE OG ASSESMENT —
Kan I svare på, hvor langt I er kommet med lean?
Det er faktisk ikke noget helt nemt spørgsmål at svare på for de fleste – heller ikke, selvom man har arbejdet med lean og effektivisering i mange år og positivt ved, at det dagligt gør en forskel.
ANALYSE OG ASSESMENT
For hvor er I egentlig stærkest?
Er det på ledelsessystemet, hvor I med tilfredshed kan konstatere, at leanstrategien både er udarbejdet, kommunikeret og accepteret. Måske er der fuldstændig styr på policy deployment, så de strategiske målsætninger også afspejler sig i de daglige aktiviteter. Og det kan være, at I også kan krydse af ud for ledelsens engagement og deltagelse i leanarbejdet. Og det er jo et dejligt sted at være.
Men hvordan ser det så ud med involvering og medarbejderudvikling?
Ved I positivt, at alle har fået både træning og uddannelse og forstået at omsætte det til praksis? Kan I sige ja til, at alle medarbejdere tænker “right first time”, så spild og ikke-værdiskabende aktiviteter minimeres. Måske er I også helt overbeviste om, at 5S og rodårsagsanalyser lever et aktivt liv i organisationen og ikke længere skal understøttes.
Eller er det standarder og værdistrømsanalyse, I er kommet i hus med eller måske kaizen-arbejdet?
Har jeg ret, når jeg påstår, at det ikke er et helt let spørgsmål at svare på?
Og er det vanskeligt at svare, så bliver det ikke lettere at se, hvor man har sit forbedringspotentiale og derfor bør fokusere.
Leanbarometer® er et lettilgængeligt dialogværktøj, som giver jer input på styrker og potentialer på i alt 45 forskellige lean-indsatsområder fordelt på de tre kategorier:
Ledelsessystemet
Involvering og medarbejderudvikling
Standarder og værktøjer
Det betyder, at I fremover kan fokusere jeres kræfter mod de indsatsområder, der giver størst værdi. Det kan vist ikke være mere lean.
KONKRETE FORBEDRINGER
Måske ved I allerede, at der er udfordringer på en specifik produktionslinje, men ønsker nu at få kortlagt den optimale værdistrøm. Det kan være, at lageret efterhånden trænger til en ordentlig omgang 5S, men at ingen har tid til at facilitere. Eller er det udnyttelse af en kritisk maskine, måske endda flaskehalsen, der skal optimeres, så I gerne vil have hjælp til måling og forbedring af OEE (Overall Equipment Effeciency)
Ovenstående er bare tre udvalgte eksempler på situationer, hvor Lean-arbejdet bremses af manglende tid og viden.
En af mulighederne er at få hjælp til opgaven ved at lægge den i hænderne på Wegner Consulting, som så vil fungere som den ekstra ressource, der er behov for – på tid og kompetencer. Arbejdet vil altid involvere folk i organisationen, men de skal ikke bruge tid på det administrative, planlægningen og opsamlingen. Kun bidrage med ekspertviden – eksempelvis i en intensiv Kaizen Blitz, så vi med en fælles styret indsats får rykket på opgaven.
TRÆNING OG UDDANNELSE
Uanset hvilket behov virksomheden står med, så gør teoretisk viden det ikke alene. Der skal træning til. Populært sagt kan man sige, at man skal flytte viden fra hovedet til hænderne, hvis det skal gøre en forskel. Derfor er alle kurserne, Wegner Consulting udbyder – uanset tema – bygget op om træning af deltagerne.
Få de den grundlæggende viden på plads eller træn mere specifikt i enkelte Lean-elementer. Begge dele er en mulighed.
- Grundlæggende praktisk orienteret Lean (1-3 dage)
- Hvad er Lean – og hvor kan det gøre en forskel?
- Vigtige principper
- Spildtyper
- Problemløsningsværktøjer – rodårsagsanalyser
- Hvad er Lean – og hvor kan det gøre en forskel?
- Vigtige principper
- Spildtyper
- Problemløsningsværktøjer – rodårsagsanalyser
- Proceskortlægning
- PDCA og løbende forbedringer
- 5S
- Hvad er Lean – og hvor kan det gøre en forskel?
- Vigtige principper
- Spildtyper
- Problemløsningsværktøjer – rodårsagsanalyser
- Proceskortlægning
- PDCA og løbende forbedringer
- 5S
- Intensiv undervisning og træning i specifikke delelementer (varighed tilpasses til behov)
- Spild i organisationen
- OEE og kortintervalskontrol
- 5S – orden og systematik
- Problemløsningsværktøjer – rodårsagsanalyser
- Proceskortlægning – værdistrømsanalyse
- Forbedringskultur – PDCA og kontinuerlige forbedringer
Hvad siger
kunderne ---

Hvad siger
kunderne ---


KONTAKT ---

/////////////////////////
KONTAKT@WEGNERCONSULTING.DK
Tel: +45 42 41 30 30
KONTAKT ---